LUMC Boerhaave Nascholing
De medische- en zorgsector ontwikkelen zich in razend tempo. Een leven lang leren is voor medische- en zorgprofessionals een logisch gevolg. Novaware ontwikkelde een website waarop professionals zich eenvoudig kunnen inschrijven voor geaccrediteerde nascholing.
Boerhaave Nascholing is er voor medisch- en zorgprofessionals die altijd doorgaan met leren. Als onderdeel van de Leids Universitair Medisch Centrum heeft Boerhaave de kerntaak om nascholing te bieden aan bijvoorbeeld huisartsen en verpleegkundig specialisten. Een belangrijke taak, want het houdt de Nederlandse zorg up-to-date.
De website is voorzien van een contentgedeelte waarop (toekomstige) cursisten een cursus kunnen vinden en meer informatie over Boerhaave kunnen krijgen. Binnen het CMS kan verschillende content worden beheerd, aangepast of toegevoegd. Ingewikkeld is de solide koppeling met het CRM-systeem: Microsoft Dynamics 365. De data binnen dit systeem wordt door een koppeling ontsloten naar het portaal van Boerhaave en daarmee dus zichtbaar op de website.
Voor deze opdracht hebben we nauw samen gewerkt met Bend. Bend is Microsoft Dynamics expert en heeft veel ervaring als het gaat om het implementeren van veschillende CRM-systemen.
SEO en koppelingen
Doordat veel data automatisch wordt overgezet van een CRM-systeem naar het CMS-systeem heb je als contenteditor in principe minder vrijheid als het aankomt op contentmangement en het toevoegen van metadata. Dat is natuurlijk iets wat je wilt voorkomen. Door in het CMS de mogelijkheid te bieden om bijvoorbeeld browsertitel en metadata te kunnen bewerken gaven we die vrijheid terug aan de contenteditor. Zo kan Boerhaave zelf beïnvloeden hoe zoekmachineresultaten, zoals bij Google, eruit komen te zien.
Efficiënt werken door een solide CRM-koppeling
Omdat veel data op een centrale plek binnen het CRM-systeem wordt bijgewerkt scheelt dat enorm in werkzaamheden op het gebied van contentmanagement. Elke nacht vindt er een geautomatiseerde synchronisatie plaats, waarbij de gegevens op de website worden geüpdatet vanuit het CRM. Maar soms wil je tussentijds kunnen updaten. Bijvoorbeeld wanneer cursusdata of locaties veranderen. Daarom heeft de redacteur ook de mogelijkheid om vanuit de backoffice handmatig een synchronisatie te initiëren.
Naast cursusinformatie komen ook gegevens over sessies, locaties, sprekers en producten uit het CRM-systeem. Om cursussen te kunnen boeken hebben wij een registratieproces ingericht en ontwikkelden we een winkelwagenmodule. Tijdens het afrekenen wordt er rekening gehouden met complexe leerlijnkortingen en kortingscodes. Zodra het bestelproces succesvol is afgerond starten er processen in het CRM om bijvoorbeeld voorraden af te boeken of facturen te genereren.
Na inschrijving voor een cursus wordt de cursist volledig automatisch ingeschreven op de desbetreffende cursus in Moodle. Moodle is een open source e-learning platform en is door de jaren heen geëvolueerd tot een standaardoplossing die vergelijkbaar is met commerciële oplossingen. Binnen het platform van Moodle zetten docenten cursusmateriaal klaar en kunnen zij de voortgang van cursisten volgen.
Cursistenportaal: Mijn Boerhaave
Naast het realiseren van een website hebben we ook een portaal neergezet: Mijn Boerhaave. Binnen dit portaal kunnen cursisten informatie vinden over de geboekte cursussen en betalingen. Deze gegevens worden opgehaald uit het CRM-systeem en naadloos weergegeven binnen het portaal.
Koppeling met Moodle
Cursisten kunnen vanuit het gepersonaliseerde portaal naar de leeromgeving van Moodle navigeren. Het inlogproces is daarbij versimpeld door de toepassing van single sign-on. Dat betekent dat ingelogde cursisten niet opnieuw logingegevens hoeven in te voeren, maar volledig automatisch worden ingelogd door het systeem. Dat geeft een naadloze ervaring.