Conceptontwikkeling

De basis van elke succesvolle digitale oplossing ligt in een goed concept. Bij Novaware starten we daarom elk project met de ontwikkeling van een goed concept. We noemen dit traject de Conceptsprint.

resultaat van een conceptsprint

Meteen maar even slecht nieuws. Zo'n 90% van digitale innovaties slaagt niet. Er worden zaken gebouwd waar de doelgroep niet op zit te wachten of er worden oplossingen bedacht voor problemen die de gebruiker niet ervaart. Maar wat is er dan nodig om wel te slagen?

Mensen weten niet altijd precies wat ze willen, dus ze kunnen het je niet zomaar vertellen. Maar... ze kunnen vaak wel heel goed vertellen over hun problemen en hoe ze daar nu mee om gaan! Vanuit een mensgerichte benadering wordt het mogelijk om nieuwe concepten te ontwikkelen waar je doelgroep wél op zit te wachten.

Bij Novaware zetten we daarvoor onze Conceptsprint in. Dit traject is gebaseerd op principes uit de Design Thinking methodiek. Tijdens de Conceptsprint kruipen we samen met onze klant in de huid van de doelgroep en verkennen alles wat nodig is om hun problemen op te lossen. Tegelijk koppelen we dit aan de doelstellingen van de organisatie, zodat er een totaalconcept ontstaat.

De 5 fasen van de Conceptsprint
"We spend a lot time designing the bridge, but not enough time thinking about the people who are crossing it." Dr. Prabhjot Singh - Director of Systems Design at the Earth Institute

Waarom conceptsprint?

Een conceptsprint stelt organisaties in staat om klantgericht te zijn en zich te concentreren op wat echt belangrijk is. Het gaat niet alleen om technologie, maar om het leveren van waarde. Door de principes van Design Thinking te volgen, zorgen we ervoor dat de oplossingen die we ontwikkelen niet alleen innovatief zijn, maar ook aansluiten bij jouw bedrijfsdoelen en de behoeften van de eindgebruiker.