Google Tag Manager
Met Google Tag Manager integreer je eenvoudig tools zoals Google Analytics 4, Google Ads en beheer je eenvoudig scripts en pixels van andere platformen. Allemaal zonder de tussenkomst van een ontwikkelaar.
Google Tag Manager is een handige tool waarmee je alle gebeurtenissen binnen je website kunt tracken. Alle gegevens die je verzamelt via scripts, beheer je binnen één platform. Met deze tool bespaar je werk en tijd. De scripts en pixels van tracking tools zoals GA4, Hotjar of Meta beheer je allemaal in GTM. En het mooie is dat je voor het beheer geen ontwikkelaar nodig hebt.
Tijdens de training wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit systeem het beste kunt inrichten. Je leert hoe je tags zoals die van Google Analytics 4 koppelt en hoe je met variabelen, triggers en tags werkt.
Onderwerpen
Tijdens de training komen de volgende topics uitgebreid aan bod:
- Hoe werkt Google Tag Manager?
- Tags, triggers, variabelen en parameters
- Het gebruiken van de data layer
- Tools als Google Analytics 4 in je website laden via Google Tag Manager
- Instellen van gebeurtenissen, zoals het meten van buttons, etc.
Wat kun je na het volgen van deze training?
- Je kent de basis van Google Tag Manager
- Je weet hoe je tags, triggers, variabelen en de data layer kunt gebruiken
- Je kunt zelfstandig trackingcodes aanpassen en toevoegen
- Je kunt met Google Tag Manager verschillende button clicks, downloads en andere acties doormeten
- Je hebt aanknopingspunten om actief te werken met Google Tag Manager
Voor wie?
De training is voor iedereen die snel en gemakkelijk meetscripts wil leren plaatsen en beheren via Google Tag Manager zonder tussenkomst van een ontwikkelaar. Denk aan: data- en webanalisten en online marketeers.
Tip: je benut deze training optimaal als je een eigen Google Tag Manager-account hebt en toegang hebt tot je website.