Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Jij wilt bovenaan in Google staan. Natuurlijk, want daar heb jij het meeste baat bij. Jammer genoeg voor jou willen al jouw concurrenten dat ook. Om hoger in de zoekresultaten te komen pas je SEO oftewel zoekmachineoptimalisatie toe.
Tijdens de SEO-training gaan we in op belangrijke factoren die beoordelen op welke positie jouw website in de zoekresultaten terecht komt.
SEO bestaat uit drie belangrijke pijlers: techniek, content en autoriteit.
Techniek
Techniek heeft invloed op alle technische handelingen van SEO. Tijdens deze training behandelen we onderwerpen zoals:
- Het voorkomen van foutmeldingen (404, 403 en redirects)
- Linkbuilding
- Gebruikservaring (Ook voor mensen met een beperking)
- Duplicate content
Content
Content bestaat uit alles wat je op een website plaatst. Van teksten en afbeeldingen tot video’s en podcasts. We gaan in op hoe je goede content maakt:
- Schrijven voor de juiste doelgroep
- Het schrijven waardevolle content
- Het inzetten van Metadata
Autoriteit
Bij autoriteit gaat het om hoe betrouwbaar en geloofwaardig je website is. Tijdens deze training gaan we in op zaken zoals:
- De linkstructuur van je website
- Waarom het belangrijk is om pagina's te blijven updaten
- Welke invloed autoriteit van de schrijver heeft
Doelen
Aan het eind van deze training heb je:
- Inzicht in de manier waarop Google een website indexeert
- Praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt
- Handvatten om je website beter vindbaar te maken
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor content managers, redacteuren en andere marketing- en communicatieprofessionals.
Wat je al moet weten
In principe heb je geen voorkennis nodig van SEO of webtechniek, wij spijkeren je helemaal bij.